Τετάρτη, Νοεμβρίου 29, 2006

ΔΙ' ΑΣΗΜΑΝΤΟΝ, νομίζουν, ΑΦΟΡΜΗ

Τα πλάνα τα είδαμε από όλες τις γωνίες. Οι εικασίες δεκάδες. Αλβανοί είπαν στην αρχή. Συμπλοκή με χασισέμπορους η δεύτερη εκδοχή. Κάτι είδαν τα παιδιά που δεν έπρεπε και τους σκότωσαν, η τρίτη.


Τελικά ο υπαίτιος ομολόγησε. Εκείνος σκότωσε και τους 5. « Δι’ ασήμαντον αφορμή», για το τριφύλλι, για λίγη γη, καθάρισε 5 νέα παιδιά. Πως μπόρεσε;

Πως ήταν τόσο ψύχραιμος, τόσο ήρεμος όταν μιλούσε στις τηλεοράσεις πριν ομολογήσει; Είναι τα νέα ερωτήματα.

Θα τραβήξει μέρες, ίσως εβδομάδες αυτή η ιστορία. Σχόλια, εικασίες, κουτσομπολιά, φήμες θα παραμείνουν στο προσκήνιο. Κι εμείς, οι περισσότεροι, στο παρασκήνιο θα αναπαράγουμε τις εικόνες και τις κουβέντες των τηλεοπτικών παραθύρων. Θα δικάζουμε και θα καταδικάζουμε με την ευκολία της απόστασης και της υποκρισίας.

Γιατί η αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής ασφαλώς και είναι το μεγαλύτερο έγκλημα. Πρέπει να τιμωρείται με την ανάλογη αυστηρότητα . Αλλά ως εκεί. Ούτε ένα βήμα παραπέρα . Οι ηθικοπλαστικού περιτυλίγματος κρίσεις και επικρίσεις είναι εμετικά υποκριτικοί..

Γιατί δεν ξέρουμε!

Ή μήπως γιατί ξέρουμε ότι:

Αυτό που εμείς ασήμαντο θεωρούμε, είναι το πιο σημαντικό πράγμα για κάποιον άλλο.

Κάποιες φορές στη ζωή μας θα είχαμε σκοτώσει κάποιον αν η συγκυρία ήταν ΛΙΓΟ διαφορετική, κι αν το χέρι μας ήταν οπλισμένο. Κι αν αυτό φαίνεται βαρύ και υπερβολικό για κάποιους, ας δεχτούν τουλάχιστον ότι έχει περάσει από το μυαλό τους η επιθυμία.

Όταν είσαι φτωχός, ζεις από 20 πρόβατα και μερικά στρέμματα τριφύλλι, ο ζωτικός σου χώρος είναι πολύ μικρός και επομένως η αξία του αντιστρόφως ανάλογη.

Όταν είσαι τόσο φτωχός και θέλεις να σκοτώσεις, πρέπει να το κάνεις μόνος σου.

Όταν κυκλοφορείς με μαύρη θωρακισμένη Μερσεντες, το κάνουν άλλοι για σένα, επαγγελματίες.

Όταν ζεις, αναγκαστικά, σε μικρό, ασφυκτικό κοινωνικό περιβάλλον, τα σχόλια, τα υπονοούμενα, τα γελάκια, οι μισές κουβέντες για την αξιοπρέπεια και τις σχέσεις της αδελφής σου, δηλητηριάζουν το μυαλό και τη ψυχή.

Όσοι έχουν μπει στη συνεχή, στην καθημερινή μέγγενη της απαξίωσης, των προσβολών, των υπαινιγμών και της ειρωνείας στις μικρές κοινωνίες της ελληνικής επαρχίας, ξέρουν πόσο αβάσταχτο είναι, πόσο ΟΡΙΑΚΟ είναι.

Εχω γνωστούς με εξοχικό που ποτέ δεν θα ανεχτούν κυνηγούς να στήνουν καρτέρι στην ιδιοκτησία τους. Θα καλέσουν την αστυνομία να τους διώξει. Και η αστυνομία θα ανταποκριθεί. Άμεσα. Γιατί το κράτος πάντα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στα καλέσματα ξέρετε ποιών. Οι υπόλοιποι πρέπει να πάρουν το νόμο στα χέρια τους, και δυστυχώς ο νόμος που επικρατεί και αναγνωρίζεται, δεν είναι πάντα αυτός που ψηφίζεται στη βουλή, που γράφουν τα βιβλία.

Η φρίκη που φέρνει ο θάνατος, ο πόνος της απώλειας, δεν μπαίνει σε ζυγαριά. Ούτε όμως και η ισοπέδωση.

33 σχόλια:

Rodia είπε...

Σε πολλά εχεις δίκιο, συμπληρώνω επίσης ότι η ζητούμενη καλλιγραφία από τον κόλο της μυλωνούς είναι μεγάλη υποκρισία. Οταν το κράτος κοιμάται βαθιά, ανοίγει ο ασκός της αυτοδικίας και μερικοί πυροβολισμοί το ξυπνούν απότομα.
Είναι αδύνατο να πιστεψω ότι δεν προηγήθηκαν πολλά και διάφορα πριν φτάσει το δάχτυλο στη σκανδάλη, και, προφανώς, Η ΠΡΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΑΙΗ, αλλά. (δυστυχώς υπάρχει ένα "αλλά")

..αλλά.. ΠΟΣΟΙ ολιγώρησαν ΠΡΙΝ από αυτο το αποτρόπαιο γεγονός;..
..αυτό το ερώτημα θα απαντηθεί άραγε;..

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Tα παντα ειναι θεμα παιδειας.Οταν δεν υπαρχει,οδηγουμαστε σε τετοια περιστατικα.
Και αυτα ειναι η αρχη.Θα δουμε πολλα ακομη,οπως πυροβολισμος μεσα σε σχολεια και αλλα...

Кроткая είπε...

"Κάποιες φορές στη ζωή μας θα είχαμε σκοτώσει κάποιον αν η συγκυρία ήταν ΛΙΓΟ διαφορετική, κι αν το χέρι μας ήταν οπλισμένο".

Εγώ ομολογώ πως ναι, και συμφωνώ μαζί σου σε αυτό. Αλλά επειδή τα γεγονότα δεν τα γνωρίζω καλά, δεν εκφέρω αποψη. Όπως και να χει, πάντως, γιατί κάθε φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, κάνουν όλοι σα να ανακάλυψαν την Αμερική;; Γιατί έχιε ξανασυμβεί και θα ξανασυμβεί...

NinaC είπε...

"Κι όταν σου πουν δεν είναι τόπος και τρόπος για αυτά,
τράβηξε τη φαλτσέτα και καθάρισε.
Είχανε δίκιο οι Κοεμτζήδες..."

Κατερίνα Γώγου

Μαύρος Γάτος είπε...

Διαφωνώ με τη λογική τού να ψάχνουμε αιτίες και δικαιολογίες. Πάντα θα υπάρχουν.
Κάποτε επιτέλους πρέπει να ξεφύγουμε από τις παγίδες της θεωρίας περίτου "καλού'ανθρώπου. Δεν υπάρχει "καλός" άνθρωπος, υπάρχει ένα κατά βάση ΚΤΗΝΟΣ, που όμως π΄ρεπει να ζήσει σε μιά ΚΟΙΝΩΝΙΑ και κάποτε επι΄τέλους να πάει και πιό πέρα από το κτήνος, και να γίνει ΑΝΘΡΩΠΟΣ....

Στην κοινωνία όμως των ανθρώπων δεν έχουν θέση τα κτήνη που σκοτώνουν για ένα κιλό τριφύλλι...

Ανώνυμος είπε...

"Στην κοινωνία όμως των ανθρώπων δεν έχουν θέση τα κτήνη που σκοτώνουν για ένα κιλό τριφύλλι..."

...ούτε και οι τηλεοπτικοί κανίβαλλοι που προκαλούν -προσπαθώντας ταχα μου να αποτρέψουν- μια βεντέτα σε απευθείας σύνδεση.

Μαύρος Γάτος είπε...

Λουίζα, συμφωνώ απόλυτα.

Σϊντι, επίσης, η Γώγου εδώ κατα πάσα πιθανότητα είναι σαρκαστική και καταγγέλει την αυτοδικία, δεν την προτείνει. Έτσι δεν είναι;

Ανώνυμος είπε...

Το γεγονός παραμένει ανατριχιαστικό ανεξάρτητα από την αιτία (ή την αφορμή) για την οποία έγινε. Ο φόνος είναι φόνος. Το να μας εκπαιδεύουν στην ιδέα ότι υπάρχει φόνος αποδεκτός και φόνος μη αποδεκτός (και οπότε "δια ασήμαντον") είναι που τελικά είναι απαράδεκτο.

Μαύρος Γάτος είπε...

Μπαμπάκη συμφωνώ. Και δεν βρίσκω πιό φρικτή την πολλαπλή δολοφονία από την δημοσιογραφική σκύλευση των νεκρών.

Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι αν και όλα αυτά με εξοργίζουν, τίποτα από αυτά δεν με εκπλήσσει.

Rodia είπε...

Κανείς δεν προτρέπει σε αυτοδικία παιδιά.. μη τρελαθουμε κιόλας!
Το ζητούμενο είναι ΠΟΙΟΣ και ΠΟΣΕΣ και ΠΟΙΕΣ αιτίες οδήγησαν τα δάχτυλα να τραβήξουν τη σκανδάλη.
..και.. ΓΙΑΤΙ απαιτούμε από έναν απλό άνθρωπο, ένα χωρικό, έναν εργάτη της γης, να έχει αυξημένες αντιστάσεις συν Παιδεία, την οποία από πού να λάβει; από τα κανάλια;

Ο φόνος είναι ΦΟΝΟΣ, σύμφωνοι, ο ηθικός αυτουργός όμως δεν έχει μερίδιο ευθύνης;

(αυτή τη στιγμή, νιώθω και'γώ ενοχη επειδή δεν προσπάθησα αρκετά ώστε να εκθέσω -συμβάλλοντας στη διόρθωση- τις αδυναμίες του συστηματος που μας κυβερνα)

Μαύρος Γάτος είπε...

Το πρόβλημα είναι στην ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ που βασιλεύει γύρω μας και στην έλλειψη παιδείας…

Απλά έχω κουραστεί να βρίσκω ελαφρυντικά στοιχεία. Αρνούμαι πιά να τα ψάξω. Ευθύνες, αιτίες, και αφορμές, πάντα θα υπάρχουν. Αλλά δεν αντιδρούν όλοι το ίδιο...

Θέλω να συνυπάρχω με αυτούς που με σέβονται. Κια απορρίπτω αυτούς που δεν. Χωρίς να με νοιάζει αν δεν φταίνε αυτοί, αν δεν δέχτηκαν την κατάλληλη εκποαίδευση, αν είχαν μόνο είκοσι πρόβατα ή αν είχαν πεντακόσια....

alzap είπε...

@μαυρος γατος:
Σπιναλόγκα το λένε το νησί.
Να τους βάλουμε εκει όλους αυτούς που δεν έχουν την παιδεια μας, τον υπολογιστή να αμπελοφιλοσοφούν, την ευγένεια μας. Δεν μας νοιάζει αν έχουν 20 ή 500 πρόβατα, μας νοιάζει τι έχουμε ΕΜΕΙΣ.

ΑΥΤΗ ακριβως είναι η νοοτροπία που στριμώγνει ανθρώπους στη γωνία, στην απόγνωση και οπλίζει χέρια, θολώνει μυαλά. Αυτή είναι πιστεύω.

Είπαμε, αλλά όχι κι έτσι φίλε γάτε.
Όχι κι έτσι...

Μαύρος Γάτος είπε...

Μη βιάζεσαι να κρίνεις για τις ΔΙΚΕΣ μου συνθήκες χωρίς να με γνωρίζεις, φίλε μου Alzap. Είσαι σίγουρος για τα πόσα πρόβατα έχω εγώ;

Και ακόμα χειρότερα, είπα εγώ ότι "ΑΥΤΟΙ " είναι η εξαίρεση;;;;; Το ανίσχυρο μέρος;

Κι αν ήταν αντίστροφα; Αν ΑΥΤΟΙ, πλούσιοι ή φτωχοί, πάντως ΖΩΑ, αν ΑΥΤΟΙ ήταν που στριμώχνουν ΕΜENA σε μια Σπιναλόγκα;


Όχι, η υπερβολική "κατανόηση' δεν είναι καλοσύνη. Είναι επιπολαιότητα.

Μαύρος Γάτος είπε...

που παναπεί, δεν αισθάνομαι καθόλου ότι μιλάω από θέση ισχύος. Από θέση απελπισίας μιλάω.

Μαύρος Γάτος είπε...

Και κάτι ακόμα, ποτέ δεν υποστήριξα ότι εγώ είμαι καλύτερος από όλους αυτούς που κατηγορώ σαν ζώα. Είμαι όμως διαφορετικός, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Κια μάλλον και ασύμβατος μαζί τους Κι εσύ μου ζητάς να γυρίσω και το άλλο μου μάγουλο, και να τους λυπηθώ και από επάνω;

Μαύρος Γάτος είπε...

Συγνώμη για την κατάχρηση του χώρου...

alzap είπε...

@μαυρος γατος:
Λυπάμαι που απανταω βιαστικά, είμαι στη δουλειά.
Δεν μπορώ και δεν θέλω να κρίνω εσένα και τις συνθήκες που ζεις, δεν σε ξέρω.
Κρίνω αυτό που λες.
Αυτό που λες είναι καθαρό,αλλά και αποκρουστικό για τη δική μου συγκρότηση.
Το βραδυ περισσότερα.

alzap είπε...

@μαυρος γατος:
Είσαι ευπρόσδεκτος, καμμιά κατάχρηση χώρου.
:-)

Μαύρος Γάτος είπε...

Εννοείται ότι κάθε κριτική είναι δεκτή, όταν γίνεται με καλή πρόθεση, και μάλιστα μπορεί να είναι και πολύ εποικοδομητική.

Καλό απόγευμα
Σ:)

Goudaki! είπε...

Καλημέρα alzap! Άκουσα στις ειδήσεις το νέο και τρελάθηκα! Μετά σε μια συζήτηση μου είπαν οτι τους σκότωσαν για το γ***τριφφύλι και ΜΟΥ ΕΦΥΓΕ ΤΟ ΚΛΑΠΕΤΟ! ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑ ΣΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΟΥ! Νόμιζα οτι με δουλεύανε! Μα είναι δυνατόν? Ξεκληίστηκε ολόκληρη οικογένεια επειδή πάτησαν σε ένα κ***χώραφο? Που ζούμε πλέον? Πως έχουν γίνει έτσι οι "άνθρωποι"? Βάζουμε πάνω απόλα το κέρδος μας, τα λεφτά, τον εαυτούλη μας και ξεχνάμε την ιδιότητα του ανθρώπου? Τι είμαστε υπολογιστικές μηχανές? Αυτός μου κόστισε 100 ευρώ επειδή πάτησε το χωράφι μου άρα θα τον σκοτώσω για να μην επαναληφθεί??? Πραγματικά δεν το χωράει το κεφάλι μου!Σας μιλάω ειλικρινά!!! Δε θα ήταν πιο εύκολο να τους πιάσει και να τους πει: "Ρε παλικάρια μην πατάτε το χωράφι μου! Είναι η περιουσία μου, απ'αυτό ζω, μην το κάνετε." ????? (Αν ήταν όντως δικό του το χωράφι)

(Θα δικάζουμε και θα καταδικάζουμε με την ευκολία της απόστασης και της υποκρισίας.) Δε συμφωνώ με αυτό. Απο όποια απόσταση και να είσαι αυτός ο άνθρωπος πρέπει να καταδικαστεί.

(Οι υπόλοιποι πρέπει να πάρουν το νόμο στα χέρια τους) Ούτε με αυτό συμφώνω σε καμία περίπτωση. Ακόμα και να σου σκοτώσουν μέλος της οικογένειας σου δεν έχεις το δικαίωμα να το κάνεις αυτό όσο κολασμένα κι αν το θέλεις. Η εκδίκηση δεν είναι τρόπος τιμωρίας.

Αυτά ήθελα να πω. Σκεφτόμουν να κάνω κι εγώ ένα post. Θα έλεγα ακριβώς αυτά, οπότε ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δόθηκε να εκφραστώ εδώ μέσα. Soory αν είμαι πολύ απόλυτη στις απόψεις μου αλλά έτσι μου έχει κάτσει αυτή η υπόθεση...

Ανώνυμος είπε...

=:ο = ΦΡΙΚΗ!!!!!!
Εάν ομως η δικαιοσύνη (;) ήταν αμείλικτη γι' αυτές τις περιπτώσεις και ο πέλεκυς έπιπτε βαρύς, δεν θα θρηνούσαμε σήμερα. Ποιός θα τολμούσε να χειροδικησει, βιαιοπραγήσει και όλα τα συναφή;
Δεν θα ψάχναμε ακόμη για τον ΄Αλεξ και να μας παίζουν τα δάχτυλα 4-5 καλά....παιδάκια και όσοι άλλοι κρύβονται πίσω τους, ούτε ο Δάνος θα είχε προμελετήσει το έγκλημά του............
=:ο

alzap είπε...

@rodia:
Νομίζω πως έχεις δίκιο. Το καίριο ερώτημά σου δεν πρόκειται να απαντηθεί.

@preza tv:
θέμα παιδειας αλλα και συνθηκών. Οχι μόνο για το γεγονός αλλά και για ο'τι προηγήθηκε.
Φοβάμαι πως έχεις δίκιο. Σε σχολεία θα δούμε σύντομα σκηνικά φρίκης. :-(

@krotkaya:
Έλα ντε. Αναμενόμενα γεγονότα που τα κοιτάμε μονίμως "εκπληκτοι"

@Doll:
Νομίζω ότι η Γώγου ήξερε πολύ καλά, πως είναι η στιγμή της απόγνωσης. Πως είναι να είσαι με τη πλάτη στο τοίχο.

@μαυρος γατος:
Κανεις δεν ψάχνει δικαιολογίες. Εξηγήσεις ψάχνουμε για πράξεις και φαινόμενα. Γιατί αν καταλάβουμε γιατί συμβαίνουν, μπορεί και να αποτρέψουμε την επανάληψή τους.

@Λουίζα κ.:
Θα τα δούμε κι απόψε στις οθόνες και τις μέρες που έρχονται. Ρίξε επίσης μια ματιά στους τίτλους των σημερινών εφημεριδων...

@mpampakis:
Σωστά φίλε μου.

@rodia (2):
Συμφωνώ απολύτως. Έβαλες τη σκέψη μου στο σχόλιό σου. Ευχαριστώ.

@goudaki:
Λογικά επιχειρήματα για ένα κόσμο που θα είχε τη δική σου καλοπροαίρετη και ευαίσθητη ματιά.
Δυστυχώς η πραγματικότητα δεν είναι ακριβως έτσι.
Μια - δύο επισημάνσεις μόνο:
1) Οταν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης δεν έχουμε να κάνουμε με κέρδος.
2) Πολλές φορές είχε ζητηθεί να μην μπαίνουν στο χωράφι και να μην πυροβολούν κοντά στο κοπάδι. Το αίτημα δεν έγινε δεκτό γιατί, όπως φαίνεται, οι κυνηγοί ήταν "νοικοκυραίοι" και οι αιτούντες "παρακατιανοί"
3) Για τους φόνους ασφαλώς και να επιβληθεί η αυστηρότερη των ποινών. Αλλά ως εκεί. Τα υπόλοιπα ηθικοπλαστικώς καταδικαστικά όπως "τέρας", "κτήνος", ανώμαλος κλπ, τα κρίνω απολύτως υποκριτικά.

@γλάρος:
Μακάρι να λυνόντουσαν τα προβλήματα με τη χρήση αυστηρότητας και μόνο, φοβάμαι πως δεν είναι εφικτό.

Alkyoni είπε...

ίσως πάλι να μην καταλαβαίνω τίποτε....
και μιλάω ειλικρεινά..
άσχετα απ το ποιός το γραψε μ ενόχλησε αφάνταστα το να υπάρχει εδώ στο συγκεκριμένο ποστ το συγκεκριμένο απόσπασμα του ποιήματος της Γώγου
ό,τι πιο αταίριαστο .....
-----
ελεύθερα δεν γράφουμε όλοι αλζ;;;
ελεύθερα είπα κι εγώ την γνώμη μου
καλό απόγευμα

NinaC είπε...

Ως προς το θέμα της Γώγου, δεν έχω να πω τίποτε περισσότερο από αυτό που είπε ο Αλέκος.

Και δεν ξέρω πόσο πολίτικαλυ κορέκτ σας ακούγεται, αλλά, ναι, είχανε δίκιο οι Κοεμτζήδες...
(ξέρω να γράφω αγγλικά, αλλά το πληκτρολόγιο της ολμαλάιφ είναι βλαμμένο)...

Goudaki! είπε...

Καλησπέρα και πάλι! Είμαι πλήρως ενήμερη οτι ο κόσμος δεν είναι τέλειος και ούτε θα γίνει ποτέ αλλά...
1)Είμαι της άποψης οτι το να σκοτώσεις πέντε άτομα δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα επιβίωσης οποιουδήποτε ανθρώπου και είμαι κάθετη σ'αυτό!
2)Το αν είχε ζητηθεί να μην μπαίνουν στο χωράφι και να μην πυροβολούν κοντά στο κοπάδι δεν το άκουσα και δεν το γνωρίζω ομολογώ. Κι αν κάποιοι ήταν "νοικοκυραίοι" ή "παρακατιανοί" ούτε αυτό το γνωρίζω αλλά και αυτά για υποκριτικούς χαρακτηρισμούς τα κόβω.
3) Συμφωνώ -οτι δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται- ηθικοπλαστικώς καταδικαστικοί χαρακτηρισμοί όπως "τέρας", "κτήνος", "ανώμαλος" κ.λ.π. και δεν τα χρησιμοποίησα εγώ προσωπικά άλλωστε. Ας μένουμε στις ειδήσεις καλύτερα και ας αφήνουμε κατα μέρος τα σχόλια. Εγώ προσωπικά αυτό κάνω.

alzap είπε...

@goudaki:
Για να ειμαι ειλικρινής βρεθηκα σε διλημμα. Πως σε αντιμετωπιζει κανεις;

Με αυτολογοκρισία, προσεκτικά και ιδιαίτερα ευγενικά γιατί είσαι ένα νεαρό κορίτσι με όμορφο χαμόγελο και θετική προσέγγιση του κόσμου, ή σαν μια νεα γυναίκα πανέξυπνη, με πείσμα αρβανίτικου DNA, και άρωμα τσαμπουκά;

Αποφάσισα το δεύτερο, άλλωστε στο πρώτο δεν είμαι πολύ καλός.

Λοιπόν:
1)Είμαι της άποψης ότι είναι χρήσιμο να διαβάζουμε προσεκτικά. Ούτε εγώ ούτε κάποιος άλλος ισχυρίστηκε ότι το να σκοτώνεις λύνει προβλήματα. Το αντίθετο. Ξαναδιάβασε προσεκτικά.

2)Σκέψου. Τι σου μοιάζει πιθανότερο. Η ξαφνική,αναίτια, ανεξήγητη και τρελλή, ριζική αλλαγή συμπεριφοράς κάποιου που απο αρνάκι γίνεται μανιακός δολοφόνος μέσα σε 10 λεπτά, ή η σταδιακή και για πολλούς λόγους διολίσθησή του σε οριακό ψυχισμό και τελικά δολοφονικές συμπεριφορές; Τι λέει η λογική σου;
Ούτε εγω ξέρω ποιοι είναι οι "νοικοκυραίοι" και ποιοι οι "παρακατιανοί". Μιλάω για την εικόνα που δίνουν μιλώντας στα κανάλια οι συγχωριανοί, άρα και την τρέχουσα αντίληψη της μικρής αυτής κοινωνίας. Κι αν για μας, τους θεατές, αυτοί οι χαρακτηρισμοί είναι υποκριτικοί λίγη σημασία έχει. Σημασία έχει το γεγονός ότι είναι η επικρατούσα άποψη στη περιοχή των γεγονότων.

3)Ποιός είπε ότι χρησιμοποίησες εσυ αυτούς τους χαρακτηρισμούς;
Τα σχόλια, αν πρόσεξες, δεν τα κάνουμε εμεις εδω. Αν όμως είμαστε ειλικρινείς θα δεχτούμε ότι αυτές τις μέρες τα ακούσαμε σε συζητήσεις
φίλων, γνωστών κλπ.

Λεω επομένως ότι είναι αρκούντως υποκριτική η αενάως επαναλαμβανόμενη "έκπληξή" μας για τα ανατριχιαστικά και φρικώδη γεγονότα.

Κανείς δεν γεννιέται δολοφόνος. Γίνεται και συνήθως γίνεται μέσα απο κάποιες διαδικασίες. Συνθήκες, συμπεριφορές και ιδιοσυγκρασίες κατασκευάζουν δολοφόνους.
Αρα η λύση δεν είναι στο ανάθεμα και τους χαρακτηρισμούς αλλά στη προσπάθεια να αλλάξουμε τις συνθήκες και τις συμπεριφορές. Για τις οποίες ασφαλώς είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι.
Με άλλα λόγια και γι αυτό το έγκλημα είμαστε ΟΛΟΙ συνένοχοι, όσες φορές κι αν πλύνουμε τα χέρια μας.

Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον κανείς από σας δεν έχει ζήσει σε επαρχία, ούτε ίσως έχει συναναστραφεί με ανθρώπους της απελπισίας.
Για κάποιον που έχει ζήσει μια ζωή ως "κουνάβι" όπως κάποιος χωριανός χαρακτήρισε τον ομολογήσαντα, σε μια ασφυκτική επαρχία, όπως είναι η περιοχή του κάμπου, με τη βαριά σκιά του πατέρα αφέντη, και τη χαμηλή κοινωνική θέση του τσοπάνη, όλα είναι ένα κλικ μακριά...
Για εμάς που ζούμε στην επαρχία, κι ας είμαστε μακριά από εκείνη την περιοχή, ήτανε προφανές από τη πρώτη στιγμή ότι έγινε για κάποιο τέτοιο λόγο...
Δεν ήτανε ένα κιλό τριφύλλι, ήτανε η προσβολή της προσωπικότητας, μιας προσωπικότητας που εξαρτιότανε από το έχειν του, ενός ανθρώπου που δεν υπήρχε αλλιώς, ενός looser, κατά την έκφραση των εφήβων...
Και είμαι σίγουρη πως στο μυαλό αυτού του ανθρώπου δεν υπήρχε καμμία εκλογίκευση η ανάλυση εκείνη την ώρα, δεν υπήρξε καμμία σκέψη σχετικά με αυτό που πήγε να κάνει αν ήταν ηθικό ή όχι, πάτησε τη σκανδάλη και από κει και πέρα χάθηκε η λογική: Για πρώτη ίσως φορά στη ζωή του είχε το πάνω χέρι, ήταν δυνατότερος, θα σας δείξω εγώ τώρα...
Ο φόνος σε κάθε περίπτωση είναι απαράδεκτος και αδικαιολόγητος, αλλά μη μου πείτε ότι κανείς από σας δεν ένοιωσε ποτέ την ανάγκη να σπάσει στο ξύλο έστω όσους του πατάνε τη ζωή και δεν το κάνει διότι έχει πολλά να τον κρατάνε...
Όπως είπα, όλα είναι ένα κλικ μακριά και να ευχόμαστε αυτό το κλικ να μην τύχει σε κανένα μας...

alzap είπε...

@γεωργία:
Θα μπορούσε να είναι αυτό το ποστ που έπρεπε να γράψω.
Σε ευχαριστώ.

candyblue είπε...

Υπάρχει ένα σπάνιο είδος ανθρώπινης τρέλας που το βρίσκει κανείς σε ρημαγμένες από το διάβα του χρόνου, ανθρώπινες νοητικές περιοχές. Όπου υπάρχει εμφανής φθορά είναι εκεί

Goudaki! είπε...

Καλημέρα ξανά! Διβάζω πάντα προσεκτικά και συμφωνώ με τα παραπάνω. όσον αφορά το 1 το είπα για το "Οταν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα επιβίωσης δεν έχουμε να κάνουμε με κέρδος.". όχι επειδή πίστευα οτι το είπατε εσείς.
Στο 2 συμφωνώ απόλυτα. Δεν τέθηκε τέτοιο θέμα απο μένα εξάλλου. Απλά δε με αφορά τι λέγεται απο τον καθένα στα παράθυρα, τι λένε οι συγχωριανοί και τι πιστεύει ο καθένας. Εγώ είπα μόνο οτι δεν είχα ακούσει αυτούς τους χαρακτηρισμούς.Μου αρέσει πάντα να ξεχωρίζω την είδηση που ακούω απο τα παρεμβαλλόμενα σχόλια.
Και στο 3 δεν είπα ποτέ οτι με κατηγορήσατε οτι είχα χησιμοποιήσει αυτές τις λέξεις. Συμφωνώ επίσης και με την τελευταία σας άποψη! Κι ευχαριστώ πολύ για την αντιματώπιση! Σωστή επιλογή! :-))

Ανώνυμος είπε...

Όταν είσαι τόσο φτωχός και θέλεις να σκοτώσεις, πρέπει να το κάνεις μόνος σου.
Όταν κυκλοφορείς με μαύρη θωρακισμένη Μερσεντες, το κάνουν άλλοι για σένα, επαγγελματίες.

Αλέκο, συμφωνώ 100%

Βαγγέλης Μπέκας είπε...

Εφόσον ήταν βοσκός και όχι Αλβανός, προτείνω να απελάσουμε όλους του βοσκούς!

dimitris-r είπε...

Μια κοινωνία τα μέλη της οποίας μπορούν και να σκοτώνουν:
-για μια θέση πάρκινγκ,
-γιατί έπεσε ένα μανταλάκι από τον ακάλυπτο στο καπό αυτοκινήτου,
-για ένα τόπι που δεν άγγιξε φιλέ,
-για ένα "πολιτιστικό κέντρο" που δεν πλήρωσε προστασία,
-...
οφείλει κάποτε να μάθει πως υπάρχουν κι άλλες κοινωνίες, όπου οι κώδικες αξιών αλλάζουν και ισχύουν τα ίδια πράγματα για άλλα πράγματα, εξίσου ασήμαντα κι εξίσου σημαντικά.