Κυριακή, Ιανουαρίου 27, 2008

ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ...

Η ανταπόκρισή μου στο κάλεσμα του Δημήτρη. Την όμορφη ιδέα είχε η Εαρινή Συμφωνία


Απο την Βόρεια Ιρλανδία έρχεται η ανταπόκρισή μου, απο τις φυλακές των βασανιστηρίων και των απεργών πείνας,



'The Crime of Castlereagh'


They came and came their job the same
In relays N'er they stopped.
'Just sign the line!' They shrieked each time
And beat me 'till I dropped.
They tortured me quite viciously
They threw me through the air.
It got so bad it seemed I had
Been beat beyond repair.

The days expired and no one tired,
Except of course the prey,
And knew they well that time would tell
Each dirty trick they laid on thick
For no one heard or saw,
Who dares to say in Castlereagh
Τhe 'police' would break the law!

Bobby Sands - 1980


αλλά


και από την Παλαιστίνη, την ξεχασμένη Παλαιστίνη των δακρύων και του αίματος.







A Rose and an Iris


A Rose and an Iris
for my believing Mother's patience
for my brothers homeless for twenty years
for every village in my Home Country
for every destroyed house
for every fortified Citadel
for every Poet under siege
for every colored Rock
for every heart beating with Love for all the places
for every heart hating the treacherous dogs
a Rose...and a thousand Irises !

Bassem Al-Nabrees - Palestinian Poet



ΥΓ. Και το τραγούδι ασφαλώς δεν μπορεί παρά να παραμείνει το ίδιο... Μάνος Λοϊζος "Τίποτα δεν πάει χαμένο"

Τρίτη, Ιανουαρίου 22, 2008

ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΑ





Κάποιοι ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες για την Έλλη Παππά. Νομίζω ότι το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι να παραθέσω το αυτοβιογραφικό της σημείωμα που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου ΑΓΡΑ που παρουσιάζει το βιβλίο της:

«ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΓΙΟ ΜΟΥ. ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΣΤΟΡΟΣ – ΑΒΕΡΩΦ – ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 1955-1962» (Εκδόσεις ΑΓΡΑ 2007).



Βιογραφικά στοιχεία


Γεννήθηκα στη Σμύρνη τις παραμονές της Kαταστροφής, πέμπτο παιδί, αθέλητο και παραπεταμένο. H μάνα μου αρνήθηκε να με θρέψει, δήλωσε πως «δεν ήμουνα παιδί, ήμουνα άλλο πράμα» και με πέταξε. Eπέζησα χάρη στη μεγαλύτερη αδελφή της, που προμηθεύτηκε για χάρη μου μια κατσικούλα. Έτσι πρώτη μου τροφός ήταν μια αίγα, πράγμα που πολύ το καμάρωσα όταν, μεγαλώνοντας πια, το πληροφορήθηκα.


H Kαταστροφή έφερε την οικογένεια στον Πειραιά. Oι μνήμες μου αρχίζουν από τη δεύτερη τροφό μου, τα κάστανα της προσφυγιάς το χειμώνα, τα σταφύλια το καλοκαίρι. Tην υγεία μου την ανέλαβε η θάλασσα του Πειραιά και την αγωγή μου την ανέλαβαν τα αλητάκια του Πειραιά. Όλα έδειχναν ότι η προλεταριακή μου συνείδηση ήταν εξασφαλισμένη. Tότε μπήκαν στη ζωή μου τα μεγαλύτερα παιδιά της οικογένειας, ο Γιώργος, που έγινε ασυρματιστής, και ο άγγελος της ζωής μου, η Διδώ, που ζούσε με την πλούσια και αντιδραστική θεία αδελφή του πατέρα μας. Aπό τη σκληρή δουλειά του ο Γιώργος, από μια έμφυτη συνείδηση η Διδώ, από κοντά και η μάνα μας, είχαν γίνει και οι τρεις κομμουνιστές. Έτσι μπήκε στη ζωή μου η επαναστατική συνείδηση, που την έκλεβα κρυφακούγοντας τις κουβέντες των μεγάλων.


Mεγαλώνοντας, η ζωή μου ταυτίστηκε με την επανάσταση. Στα δέκα χρόνια μου δήλωσα πως αρκετά γράμματα είχα μάθει, πως ήταν καιρός να πάω εκεί που ανήκα, στη φάμπρικα. Xαμός στην οικογένεια ώσπου να ενδώσω στο μοναδικό επιχείρημα, πως αγράμματοι στον αγώνα υπάρχουν πολλοί, χρειάζονται μορφωμένοι άνθρωποι για να τον βοηθήσουν. Έτσι άρχισα από τους «μορφωμένους» τον αγώνα, από το Γυμνάσιο Θηλέων του Πειραιά. Γενική απεργία των φοιτητών και των μαθητών. Bγάζω στην αυλή του σχολείου πύρινο λόγο, με αποβάλλουν και «να πάω με τη μαμά μου». Tελευταία τάξη του Γυμνασίου και 4η Aυγούστου, στην Kοκκινιά. Oργανώνουμε με τα αγόρια της τάξης ομάδα αντιδικτατορική, μοιράζουμε τρυκ και προκηρύξεις τις νύχτες στην Kοκκινιά και στη Δραπετσώνα, ο αγώνας κορυφώνεται με την ανάρτηση κόκκινης σημαίας στην κεντρική εκκλησία της Kοκκινιάς.


Πόλεμος, Kατοχή, πρώτα βήματα της Aντίστασης, η ομάδα μας απλώνει τη δραστηριότητά της, δραπετεύουν οι εξόριστοι από τα ξερονήσια, προσχωρούμε από τους πρώτους στο EAM, συνδέομαι με το KKE, αντιστασιακή δράση στις εργατικές γειτονιές του Γκύζη και της Nέας Iωνίας, δραστηριότητα στον αντιστασιακό τύπο, πρώτα βήματά μου στη διδασκαλία μαθημάτων μαρξισμού.


Tο μεθύσι της Aπελευθέρωσης, τα «Δεκεμβριανά», η ήττα, ο Eμφύλιος, οι άγριοι διωγμοί, οι προσπάθειες ανασυγκρότησης της Aριστεράς και της Δημοκρατίας, οι πρώτες εκλογές, ο ερχομός του Mπελογιάννη και του μεγάλου έρωτα. H σύλληψή μας, τα Xριστούγεννα του 1950. Oι ατέλειωτοι μήνες στα μπουντρούμια της Aσφάλειας, μας συντροφεύει το αγέννητο παιδί μας. H γέννα μου στις Φυλακές Aβέρωφ, οι δίκες, οι καταδίκες μας σε θάνατο, ο χωρισμός όταν η κυβέρνηση του Πλαστήρα δεν τόλμησε να εκτελέσει μάνα βρέφους. Tα 13 χρόνια μου στη φυλακή. Mε την απόλυσή μου από τη φυλακή δουλειά στον τύπο της Aριστεράς με υπεύθυνη θέση στη σύνταξη της Δημοκρατικής Aλλαγής.


Mε τη χούντα, εξορία στα Γιούρα. Aρρώστια, απόλυσή μου με τη συμβολή της Σοβιετικής Ένωσης, που με καλεί να φιλοξενηθώ εκεί μαζί με το γιo μου. Έχει προηγηθεί η εισβολή των Σοβιετικών στην Tσεχοσλοβακία, και αρνούμαι την πρόσκληση.


Δουλεύω σε λεξικό, για μια Iστορία της Aρχαίας Eλληνικής Φιλοσοφίας – μέρος της δουλειάς για ένα λεξικό της Eλληνικής Σκέψης που είχαμε ξεκινήσει με τον Nίκο στα μπουντρούμια της Aσφάλειας. Προσπαθώ να εργαστώ για τη συνένωση της Aριστεράς και γι’ αυτό το σκοπό επανασυνδέομαι με το KKE. H επανένωση ξεκίνησε με καλούς οιωνούς, και είχε οικτρό τέλος. Aπεχώρησα από το KKE, πράγμα που και η ηγεσία του επιθυμούσε.


Aπό τότε εργάστηκα σε εφημερίδες και περιοδικά και στη συγγραφή μελετών και βιβλίων με ένα και μόνο στόχο: τη συμβολή μου σε μια κάθαρση της μαρξιστικής σκέψης από τις σταλινικές στρεβλώσεις που την έσυραν σε μια ανανέωση του πλατωνισμού, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στη σημερινή κυριαρχία τής μιας υπερδύναμης, με τα ολέθρια αποτελέσματά της. Kι επίσης για να συνεχίσω, όσο μπορώ ακόμη, την κοινή με τον Mπελογιάννη προσπάθεια για μια ιστορία της Eλληνικής Σκέψης περιλαμβάνοντας στη συγγραφική δουλειά μου μελέτες για την αρχαιοελληνική σκέψη που κρατάει όσο ποτέ τη ζωντάνια της.


EΛΛH ΠAΠΠA

Κυριακή, Ιανουαρίου 20, 2008

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ μέρος 2ο

Το κείμενο είναι το δεύτερο και τελευταίο μέρος απο τον πρόλογο της Έλλης Παππά στο βιβλίο της "ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΜΟΥ" ( Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, 2005).


................................................................................


Έτσι έφτασα στην ώρα του Αποχαιρετισμού. Αν σ΄αυτόν περιλαμβάνω και τα τέσσερα πρώτα χρόνια του νέου αιώνα είναι γιατί πιστεύω πως αυτή η τετραετία ανήκει στον εικοστό - ήταν η προετοιμασία για την ουσιαστική έναρξη της νέας εκατονταετίας – πως ο πραγματικός εικοστός πρώτος θα ανοίξει τον Νοέμβρη του 2004, μαζί με τις κάλπες των αμερικανικών εκλογών. Δεν θα τον γνωρίσω τον νέο αιώνα, δεν θα έχω καμιά πρόσβαση, το μόνο που μπορώ να πω γι΄ αυτόν είναι πως τα προμηνύματά του είναι από τα πιο δυσοίωνα στην ιστορία του πλανήτη, καθώς σηκώνουν το βαρύ φορτίο των αμαρτιών που κληρονόμησε από τον γεννήτορά του.


Εκείνον, τον αιώνα γεννήτορα, τον γνώρισα καλά. Είχα την τύχη – καλή ή κακή, αυτό δεν το έχω ως τώρα ξεκαθαρίσει - να τον γνωρίσω πριν ακόμη κλείσει η πρώτη δεκαετία της ζωής μου, κι αυτός ήταν στις μεγάλες του ώρες, στις ώρες του πολυαίμακτου θριάμβου της Επανάστασής του. Μεγάλωσα μαζί του προσπαθώντας να συνταιριάξω τον μικρό βηματισμό μου με τα βήματα μιας μεγάλης επανάστασης που υποσχόταν πως θα άλλαζε τον κόσμο, ξενυχτώντας πάνω στις βίβλους και στα έργα των μεγάλων της θεωρίας και της πράξης – Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Στάλιν, η Σοβιετική Ένωση – πατρίδα του παγκόσμιου προλεταριάτου, ένα μεθύσι της επαναστατικής θεωρίας και της επαναστατικής πράξης. Κι έπειτα Γερμανία, Χίτλερ, Μουσολίνι, ο φασισμός, ο πόλεμος, η Κατοχή, η Αντίσταση, το μεθύσι της θυσίας. Η ειρήνη. Η ειρήνη που δεν την έζησε η Ελλάδα. Πέρασε πάνω από τα σύνορα της δικής μας χώρας, πνίγηκε στο αίμα του Εμφυλίου και των διωγμών που τον ακολούθησαν, φυλακές, εκτελέσεις, μαύρα χρόνια και ηρωικά. Μαζί τους ένα φορτίο από απορίες και ερωτήματα. Οι ερμηνείες, διχασμένες και διχαστικές. Χρουτσόφ και αντισταλινισμός, νέες ελπίδες χωρίς μέλλον. Μπρέζνιεφ και νεοσταλινισμός. Η μοιραία πορεία στην καταστροφή και στην εξαφάνιση. Από την ΕΣΣΔ του Λένιν στη Ρωσία του Πούτιν και των τυχοδιωκτών. Στη θέση των δύο υπερδυνάμεων και της «ισορροπίας του (πυρηνικού) τρόμου» η μονοκρατορία των ΗΠΑ και ο νεοσυντηρητικός «τρόμος της τρομοκρατίας», δηλαδή η δια του τρόμου και των συνεχών πολέμων τρομοκρατία. Βρίσκομαι ακόμη, και παρά όλα αυτά, εν ζωή.


Τον έζησα τον εικοστό αιώνα. Με ζωή και με θάνατο. Πάλεψα μαζί του όσο μπορούσα. Με ζωή και με θάνατο. Στις μεγάλες του ώρες και στις ώρες των διαψεύσεων. Κι εκεί, κοντά στο τέλος του, έζησα τη μεγάλη διάψευση – που δεν έπεσε σαν ξαφνικός κεραυνός. Από χρόνια ακουγόταν η βουή της που όλο και πλησίαζε, μα ήταν πολλοί εκείνοι που δεν ήθελαν να την ακούσουν. Είχα την κακή τύχη να την ακούω και, το χειρότερο, να τη μεταφέρω στο χαρτί. Τίμημα, ο αποκλεισμός. Όχι όμως και η απογοήτευση. Με έσωσε η προσπάθειά μου, όσες κι αν ήταν οι αντιδράσεις, να κοιτάξω τον αιώνα μου κατάματα, χωρίς αυταπάτες, και να καταγράψω, όσο μου επέτρεπαν οι δυνάμεις μου, επιλογές, πράξεις, και παραλείψεις που οδηγούσαν στην καταστροφή εκείνου του μέλλοντος στο οποίο είχαμε αποθέσει τις ελπίδες μας. Με έσωσαν εκείνοι που κατανόησαν την όποια προσπάθειά μου και με στήριξαν, και οι νεότεροι – που κατανοούν και με στηρίζουν και μου δίνουν δύναμη να σηκώνω ακόμη το βάρος των όσων έζησα. Σ΄ αυτούς, τους κάπως παλιότερους και τους νέους, οφείλω αυτό το αφιερωμένο στον τρομερό εικοστό αιώνα και στην επικίνδυνη κληρονομιά του κείμενό μου. Έτσι μπορώ να ολοκληρώσω τον αποχαιρετισμό μου με το λόγο του ποιητή – τροποποιημένον για χάρη της γενιάς μου:
Εμείς φύγαμε. Εσείς να δούμε τώρα.

Σάββατο, Ιανουαρίου 19, 2008

Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ μέρος 1ο

Δεν είμαι δα και το ξεφτέρι της δακτυλογράφησης. Μιάμιση περίπου ώρα μου πήρε να αντιγράψω δακτυλογραφώντας το παρακάτω κείμενο.
Κόπιασα αλλά ήθελα και έπρεπε να το κάνω. Είναι για μένα η φυσική συνέχεια μιας συζήτησης με ένταση και πάθος που έγινε χθες βράδυ. Το κείμενο είναι το πρώτο μισό απο τον πρόλογο της Έλλης Παππά στο βιβλίο της "ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΜΟΥ" ( Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ, 2005). Σε λίγες μέρες θα "σηκώσω" το δεύτερο μέρος.

Το χαρίζω 1) στον krogia, 2) στον Γραφειοκράτη του Μέλλοντός μας, αλλά και 3) στα δύο υπέροχα νέα παιδιά, τον matrix και την Ellie, που με γέμισαν αισιοδοξία για το αύριο. Στην κόψη του ξυραφιού το ΠΑΣΟΚ, όπως όλα γύρω μας, αλλά όταν υπάρχουν παιδιά με τέτοια ποιότητα μπορώ, μπορούμε να ελπίζουμε. Διαβάστε το πρώτο μέρος:


Όποιος φτάνει στα χρόνια μου το νιώθει: η ζωή όπως την ήξερε, από τις νεότερες ως και τις λογικά μεγαλύτερες ηλικίες, δεν υπάρχει πια. Η ζωή του τώρα έχει γίνει Μνήμη. Η Μνήμη δουλεύει όπως κάθε ευσυνείδητος ηλεκτρονικός υπολογιστής. Καταγράφει το υλικό που του έχεις φορτώσει, το ταξινομεί στα αρχεία του από όπου μπορείς να το ανασύρεις κατά τη βούλησή σου, κι όταν υπερφορτωθεί, είναι πάντα έτοιμος να ξεκαθαρίσει όσα κρατάνε τη ζωντάνια τους και τα άλλα, όσα ο χρόνος σου λέει πως δεν αξίζουνε, πως άδικα κρατάνε το χώρο, πρόθυμα τα σβήνει με ένα απλό delete. Ευτυχής εκείνος που η ζωή του επιτρέπει να χρησιμοποιεί συχνά το σβηστήρα του υπολογιστή του.

‘Όποιος φτάνει στα χρόνια μου, με άλλα λόγια όποιος έχει ζήσει το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος ενός αιώνα, το ξέρει κι αυτό: καθετί καινούργιο, που διεκδικεί μια θέση στη συνείδησή του, την αποκτά με τον όρο πως η συνείδηση θα μπορέσει να συνδέσει το καινούργιο με το παρελθόν. Είναι μια αυτόματη σύνδεση στην οποία οφείλεται ίσως αυτό που λέγανε άλλοτε «σοφία» των γηρατειών. Η δική μου εμπειρία λέει πως τέτοια «σοφία» δεν υπάρχει παρά μόνο στο βαθμό που ο υποψήφιος «σοφός» γέρων δεν ωραιοποιεί το κάθε παρελθόν και δεν απορρίπτει με γεροντικό πείσμα το κάθε παρόν. Αλλά αυτό το γεροντικό πείσμα δεν είναι αποκλειστικά αρρώστια της μεγάλης ηλικίας, εμφανίζεται και σε νεότερες, ακόμη και σε νεότατες, ηλικίες, ούτε είναι σπάνιο φαινόμενο η προσκόλληση νέων ανθρώπων σε ένα γηρασμένο ή και νεκρό παρελθόν, κι αυτό μπερδεύει το πρόβλημα.

Ας αφήσουμε λοιπόν τις γενικότητες κι ας περιοριστούμε στο θέμα μας, που είναι ο Αποχαιρετισμός. Δηλαδή η ουσία της ζωής. Σε όλη της τη διάρκεια. Αποχαιρετισμός σημαίνει αποχωρισμός και αποχωρισμός σημαίνει ένα τέλος. Τέλος της ζωής, τέλος του έρωτα, τέλος της χαράς, τέλος του βασανισμού, τέλος μιας απλής συνάντησης , τέλος μιας εργασίας – οι λέξεις καταφέρνουν να είναι πολυσήμαντες ως την παρανόηση. Κάθε αποχωρισμός έχει τον δικό του αποχαιρετισμό. Εδώ, σε αυτό το κείμενο, σημαίνει απλά πως ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσω τον αιώνα που σφράγισε τη ζωή μου.

Στην πιο στεγνή του εκδοχή, σημαίνει πως δεν πρόκειται πλέον να ασχοληθώ με την ιστορική περίοδο που άρχισε ως αιώνας των ελπίδων και τελείωσε ως αιώνας των διαψεύσεων. Με λίγα λόγια πως όσα θεωρούσα ως υποχρέωσή μου να μαρτυρήσω για τον δικό μου αιώνα τα είπα ή και τα κατέγραψα, κι από εδώ και πέρα δεν έχω τη δυνατότητα – ούτε το δικαίωμα - να μιλάω για όσα δεν πρόκειται να ζήσω. Όσα έγιναν όσο ζούσα είναι πια παρελθόν, ανήκουν πλέον στην Ιστορία, κι αυτή θα καθαρίσει μαζί τους.

Οι τυχαία επιζώντες, στους οποίους ανήκω, δύο τρόπους έχουν για να σηκώσουν το βάρος των χρόνων τους. Ο ένας, ο ευκολότερος, είναι να ενδώσουν στον πειρασμό της απολίθωσης , να περάσουν τον υπόλοιπο βίο τους ως νεκρά απολιθώματα περασμένων καιρών. Ο δεύτερος είναι να αποδεχτούν το δυσκολότερο τη μαρτυρία. Που σημαίνει να σηκώνεις το βαρύ φορτίο του μάρτυρα – με τη διπλή του έννοια. Του μάρτυρα που δεν είδε από μακριά, ως άσχετος θεατής τα γεγονότα, μα μέσα από τη φωτιά τους, αυτουργός στο βαθμό ευθύνης του, μα και χωρίς ποτέ να δεχτεί το ελαφρυντικό του ανεύθυνου θύματος. Του μάρτυρα του πάντα αγωνιζόμενου και πάντα διψασμένου για Αλήθεια. Βαρύ το φορτίο, αλλά σε σώζει από το χειρότερο – να τελειώνεις το βίο σου ως βάρος της γης, μισητό άχθος αρούρης………..

Τρίτη, Ιανουαρίου 15, 2008

ΑΥΤΟΣ ΠΑΛΙ ΠΟΙΑΝΟΥ ΦΙΛΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΝΑΙ;

Του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στενός φίλος και επιλογή διαχρονική είναι ο κ. Κλαδάς.

Είναι ο ίδιος κ. Κλαδάς που εμπλέκεται και στην υπόθεση Ζαχόπουλου.

Ο πρωθυπουργός, που μας έκανε πάλι διάλεξη για την καταπολέμηση της διαφθοράς χθες, πρέπει σήμερα κιόλας να ζητήσει το περιεχόμενο της εκπομπής και να το στείλει στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Διαφορετικά θα παραμείνει στην ιστορία ως η πλέον ξεκούμπωτη ρόμπα όλων των εποχών.

Δείτε τι γράφει ο Factorx στην ιστοσελίδα του ΑΝΤΙ:



Σε πολύ δύσκολη θέση πλέον η κυβέρνηση

Ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος αποκάλυψε σήμερα στην εκπομπή του ότι ο άνθρωπος του πολύ στενού περιβάλλοντος του πρωθυπουργού και επικεφαλής της ΥΠΕΕ κ. Σπ. Κλαδάς, «του έστειλε βουλευτή της ΝΔ», ο οποίος προσφέρθηκε να μεσολαβήσει για την εκκρεμότητα των 5.000.000 του Θέμου Αναστασιάδη με την υπηρεσία.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής (τον οποίο δεν κατονόμασε) είπε στον κ. Τριανταφυλλόπουλο ότι η ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ) ήταν διατεθειμένη να «βάλει στο συρτάρι» το θέμα με τα 5.000.000, αν και ο Μάκης σταματούσε να γράφει για την υπόθεση Ζαχόπουλου.

Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος είπε επίσης ότι ενώ συνέβαιναν προφανώς αυτά, ο κ. Αναστασιάδης άρχισε να γράφει ξαφνικά υπέρ της κυβέρνησης και του κ. Καραμανλή. Πρόκειται για μια πάρα πολύ σοβαρή κατηγορία, που δυναμιτίζει κι άλλο το πολιτικό σκηνικό με απρόβλεπτες διαστάσεις. Εκτιμούμε ότι μετά τα σημερινά οι εξελίξεις είναι πλέον απρόβλεπτες.
Δεν μπορεί ο κ. Κλαδάς να κατηγορείται για τέτοια πράγματα όταν έχει ήδη αναφερθεί το όνομά του στην περίπτωση της κας Τσέκου (βλ.εδώ) και πριν από λίγες μόνο ημέρες το όνομά του αναφερόταν μεταξύ των μελών της «Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων», που θα λειτουργούσε στο Μαξίμου για να απαλλάξει την κυβέρνηση από την …διαφθορά (βλ.εδώ). Σημειώνουμε ότι για το θέμα των 5.000.000 που επισημάναμε από τους πρώτους μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ και εδώ. Ενώ για τον κ. Κλαδά γράφουμε κι εδώ.

Κυριακή, Ιανουαρίου 13, 2008

ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΕΜΕΤΟΣ

Τη γνώμη μου για το σύστημα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας την υποψιάζεστε.
Άθλιο κράτος που ολοένα και περισσότερο προσφεύγει στις υπηρεσίες του παρακράτους για να διεκπεραιώνει τις υποθέσεις του.

Έχω πει και όσα πιστεύω για την υπόθεση Ζαχόπουλου. Τα στοιχεία είναι εδώ και κανείς δεν μπορεί να πει κουβέντα συμπάθειας για τον ελεεινό και τρισάθλιο τρόπο που άσκησε την εξουσία του ο κύριος αυτός.
Όχι μόνος του ασφαλώς, αλλά έχοντας την απόλυτη εξουσιοδότηση, τυπικά και ουσιαστικά, του μονίμως ανεύθυνου Καραμανλή…

Πρώτα η κυβέρνηση και μετά τα δημοσιογραφικά παπαγαλάκια της, διακαναλικά μάλιστα, μας διαβεβαιώνουν τις τελευταίες μέρες πως έψαξαν και δεν υπάρχει θέμα παραβατικής, σκανδαλώδους διαχείρισης .

Κατά τα άλλα σέβονται την ανεξάρτητη δικαιοσύνη και τους ανώτατους δικαστικούς που κάνουν έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα.

Ταυτοχρόνως κάνουν επίθεση στον Γιώργο Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ γιατί μιλάει για κάποιους εγκάθετους, επίορκους δικαστές που μόνιμο μέλημα τους είναι η συγκάλυψη των κυβερνητικών αθλιοτήτων και εγκλημάτων.

Όλα αυτά τα δεν τα βλέπουμε, δεν τα δείχνουν.

Γιατί επιλέγουν να μας δείξουν τις εικόνες δύο ανθρώπων στην κρεβατοκάμαρα. Κι αυτό το ονομάζουν αποκάλυψη και δημοσιογραφική επιτυχία.

Κυκλοφορούν στο διαδίκτυο από χθες αυτές οι φωτογραφίες και μου προκαλούν εμετό και νοιώθω απέραντη θλίψη. ΄Οχι για τους πρωταγωνιστές των σκηνών αλλά γι΄αυτούς που διάλεξαν να περιχαρακώσουν και να αναδειξουν αποκλειστικά το ροζ. Για όλους μας. Για τη χώρα που ζω, για τον πολιτισμό της, για το επίπεδο και την αισθητική μας.

Έτσι ευελπιστούν ότι θα κλείσουν το θέμα...

Αντιγράφω από προηγούμενο ποστ το σχόλιο της Κατερίνας. Δεν θα μπορούσα να το πω καλύτερα:

«Λυπάμαι που το λέω, αλλά ο Καραμανλής και οι πρακτικές του δεν είναι τίποτα περισσότερο από το είδωλο της κοινωνίας μας στον καθρέφτη. Άβουλοι, ανεύθυνοι, μοιραίοι, μικρο-μεγαλοαπατεώνες, αποτίουμε στον σωσία μας την τιμή που του πρέπει. Τον ονομάζουμε Πρωθυπουργό μας.»

Σάββατο, Ιανουαρίου 12, 2008

ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ


"Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ", το ξέρετε ασφαλώς, είναι εβδομαδιαία οικονομική και πολιτική εφημερίδα.

Απο το σημερινό φύλλο προσφέρει CD με έλληνες ποιητές που διαβάζουν έργα τους.


Στο πρώτο CD "Ο ΣΕΦΕΡΗΣ διαβάζει ΣΕΦΕΡΗ".


Δεν ξέρω ποιός απο το επιτελείο της εφημερίδας είχε την ιδέα, ο Φελέκης ή κάποιος άλλος, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια προσφορά εφημερίδας με μεγαλύτερη αξία.


Όσοι περνάτε απο αυτό το μπλογκ ξέρετε ότι συνήθως οι αναφορές που κάνω στις εφημερίδες συνοδεύονται απο μπινελίκια.

Αυτή τη φορά όμως αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω απο τα βάθη της καρδιάς μου το επιτελείο της εφημερίδας.

Πέμπτη, Ιανουαρίου 10, 2008

ΝΙΚΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ, 17 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ...


…κι εγώ που έζησα έντονα τις μέρες και τα γεγονότα του 91, ξέχασα…

Και ντρέπομαι γι΄αυτό.

Ξέχασα τον άνθρωπο που έτρεξε μπροστά και πρώτος για να προστατεύσει τους μαθητές του, τα παιδιά του, για να υπερασπιστεί τη δημοκρατία απέναντι στην βαρβαρότητα. Απέναντι στους τραμπούκους και στους φασίστες, απέναντι τελικά στους δολοφόνους με τους λοστούς.

Η Μάρα στη δεύτερη δεκαετία της ζωής της, μικρό παιδί τότε, μου έστειλε τις σκέψεις της.

Η Μάρα θυμήθηκε αυτό που δεν έζησε γιατί αντίθετα από μένα είναι ακόμα ζωντανή.

Σε ευχαριστώ Μάρα.

Διαβάστε το κείμενο:



Νίκος Τεμπονέρας
Παρακράτος της Δεξιάς
Παραδικαστικό κύκλωμα
Συγκάλυψη

8 Ιανουαρίου 1991 – 8 Ιανουαρίου 2008.

Η κυβέρνηση της Δεξιάς «οργώνει» το κράτος, ευτελίζει συνειδήσεις, εξαγοράζει ψυχές…

Η Δημοκρατία πλήττεται με βάναυσο τρόπο, η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία αγγίζει τα όρια της εξαθλίωσης, η Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση κινδυνεύει με αφανισμό…

Βιώνουμε για ακόμα μια φορά την εκποίηση του παραγωγικού ιστού της χώρας…

Η χειραγώγηση της κοινωνίας και ο απόλυτος έλεγχος της, η προσπάθεια φίμωσης κάθε φωνής και η ανάδειξη του ρεφορμισμού, της «ανωμαλίας», πλέον, της εξουσίας, της απόλυτης ασυδοσίας των κυβερνητικών μηχανισμών, η κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, είναι μόνο μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της ΝΔ… Και τότε, και τώρα…

Η τότε κυβέρνηση, με πρωθυπουργό τον Κ. Μητσοτάκη, συγκάλυπτε το κύμα τραμπουκισμών των ΟΝΝΕΔιτών, στην προσπάθειά τους να σπάσουν τις καταλήψεις της εποχής, ενάντια στην πολιτική του τότε υπουργού Παιδείας, Π. Κοντογιαννόπουλου.
Η τότε κυβέρνηση και η κομματική της νεολαία, χρησιμοποιούσε λοστούς και ξύλο…

Μετρήσαμε νεκρούς και τους δολοφόνους (βλ. Καλαμπόκας) η ΝΔ και η ΟΝΝΕΔ τους ονόμασε «αθώους» και «συναγωνιστές»…
Ο Καλαμπόκας καταδικάστηκε σε ισόβια… Εξακολούθησαν να τον αποκαλούν «αγωνιστή»…
Και καλά έκαναν, όπως αποδεικνύεται, αφού εδώ και χρόνια, ο Γ. Καλαμπόκας, κυκλοφορεί ελεύθερος, απολαμβάνοντας τη ζωή του… Χωρίς αιδώ…
Αυτή ήταν η ελληνική Δικαιοσύνη…

Η ίδια Δικαιοσύνη, που συνεχώς κατρακυλάει στο βούρκο της διαφθοράς και της αναξιοπιστίας, εξαιτίας της κυβέρνησης Καραμανλή σήμερα…
Μία κυβέρνηση της ΝΔ, που «όραμα» της για τη χώρα, είναι η δημιουργία ενός κράτους φοβικών πολιτών, αμόρφωτων νέων, φθηνού εργατικού δυναμικού και κυρίως ανασφάλιστου…
Τη σημερινή κυβέρνηση ΝΔ, που πάλι μετράει θύματα…
Όχι με λοστούς αυτήν την φορά…
Αλλά με dvd, υποκλοπές και υποτιθέμενα «ρόζ σκάνδαλα»…
Δεν υπάρχει όμως πια, εξαίρεση στα σκάνδαλα…
Δεν υπάρχει πλέον χάρη στις δολοφονίες…
Στις δολοφονίες αθώων ή ένοχων, στις «δολοφονίες» θεσμών, αξιών και κεκτημένων των Ελλήνων πολιτών…
Δεν υπάρχει άλλοθι για την κυβέρνηση Καραμανλή…
Δεν υπάρχουν άλλοθι για τόσα σκάνδαλα…
Και το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι η ίδια η κυβερνητική πολιτική του Καραμανλή…
Οι πραίτορες μας κυρίευσαν!
Φτάνει πια!

Μια χώρα που ιστορικά βασανίστηκε από πολέμους, συνεχείς και ανούσιες πολιτικές μεταβολές που είχαν τραγικές επιπτώσεις στην πορεία της, γενοκτονίες, εξαθλίωση… Κατάφερε να επαναφέρει τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην γενέτειρα τους… Και από τότε, πηγαίνει ολοταχώς… προς τα πίσω…
Μια οπισθοδρόμηση που μόνο τρόμο μπορεί να προκαλέσει…
Η τρομοκρατία, όμως, που προσπαθεί να επιβάλει το παρακράτος της Δεξιάς δεν θα περάσει!
Δεν πρέπει να περάσει!
Όπως δεν πέρασε το 1991…
Γιατί η αυτοθυσία του Νίκου Τεμπονέρα, σήμερα περισσότερο από ποτέ, δεν μας αφήνει να ξεχάσουμε ότι κανένας αγώνας, καμία μάχη δεν πάει χαμένη…

Κάπου διάβασα, «αν όμως συνηθίζουμε το τέρας, θ’ αρχίσουμε να του μοιάζουμε…» και συνειδητοποιώ ότι εμείς, οι «ωραίοι, ως Έλληνες…», «αρχίζουμε να του μοιάζουμε» επικίνδυνα…




ΥΓ1
Στη μνήμη του Νίκου Τεμπονέρα αλλά και στη Μάρα αφιερωμένο το ποίημα και η απαγγελία της Κατερίνας Γώγου.

ΥΓ2 Η φωτογραφία είναι απο το Indymedia

Τρίτη, Ιανουαρίου 08, 2008

ΚΑΒΟΥΡΑΣ Ή ΜΠΟΜΠ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΚΗΣ;




Ως γνωστόν είμαι λίγο βραδύνους.

Αυτά που όλοι καταλαβαίνουν με την πρώτη εγώ αδυνατώ να το αντιληφθώ. Ομολογώ την αδυναμία μου και ζητάω τη βοήθειά σας.


Λένε πως από το 2004 πρωθυπουργός στη χώρα είναι ο Κώστας Καραμανλής. Λένε επίσης πως είναι χαρισματικός, λεβέντης, τίμιος, έξυπνος, δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του στα θέματα διαφθοράς.


Λένε πως ο πρωθυπουργός μας αποφασίζει για όλα τα μεγάλα, διαλέγει τους υπουργούς και συνεργάτες του μόνος του, δεν υποκύπτει δηλαδή σε πιέσεις και παζάρια. Γι αυτό άλλωστε και είναι ο «καταλληλότερος».


Από τη άλλη, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έχουν συμβεί διάφορα στη χώρα. Να θυμίσω μερικά:


1) Υποκλοπές
2) Απαγωγές Πακιστανών
3) Πτώση Σινουκ
4) Ομόλογα
5) Φωτιές
6) Αλλεπάλληλες παραιτήσεις υπουργών και υφυπουργών, υπόλογων σε θέματα σχετιζόμενα με διαφάνεια διαχείριση και διαπλοκή.


Ξέρω ότι σας λέω λίγα γιατί έχουν συμβεί πολλά περισσότερα αλλά το ζήτημα δεν είναι εκεί. Αυτό που αδυνατώ να καταλάβω είναι αυτό που μονίμως επαναλαμβάνουν διάφοροι στα κανάλια, στις εφημερίδες και όχι μόνο.


Μας λένε πως για ότι κακό έχει συμβεί αυτά τα τέσσερα χρόνια φταίμε όλοι.

Κυρίως φταίει το ΠΑΣΟΚ δηλαδή, αλλά μεγάλο μέρος ευθύνης φέρουμε όλοι μας ασχέτως κομματικής ένταξης. Δευτερευόντως, ισχυρίζονται ότι, φταίει λίγο και η κυβέρνηση, ίσως οι υπουργοί, μάλλον οι γραμματείς των υπουργείων και οι διοικητές των οργανισμών και άλλοι παρατρεχάμενοι, και οπωσδήποτε και σίγουρα οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα.


Μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους σχολιαστές αλλά υπάρχει ένα σημείο στο οποίο ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ ομοφωνούν και ομονοούν:

Ο μόνος μέσα σε 10 εκατομμύρια Έλληνες που δεν ευθύνεται για οτιδήποτε είναι ο Πρωθυπουργός. Ξέρετε ποιος, αυτός που μας λένε ότι είναι σουπερ-ντουπερ, αυτός που μόνος του διαλέγει και επιβάλλει συνεργάτες, (π.χ Ζαχόπουλος), αυτός που κάθε 20 μέρες που σκάει και ένα καινούργιο σκάνδαλο, μας εξηγεί πόσο μηδενική είναι η ανοχή του στη διαφθορά και τη διαπλοκή...


Λοιπόν εγώ αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω και να με συγχωρήσετε δηλαδή.


Πίστευα και πιστεύω ότι ο Καραμανλής είναι ο Κάβουρας.




Γιατί θέλουν να μας πείσουν ότι ο Καραμανλής είναι ο Μπομπ Σφουγγαράκης;…




Γιατί άραγε;
ΥΓ. Ζητω ταπεινά συγγνώμη απο τον αυθεντικό Μπομπ Σφουγγαρακη για τον παραλληλισμό.

Κυριακή, Ιανουαρίου 06, 2008

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ ( ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ...)

Ένα μπράβο στους ανθρώπους του ΣΥΡΙΖΑ στη Μυτιλήνη.

Δείτε το εξαιρετικό βίντεο που έφτιαξαν για τον Δεκέμβρη του 44 στη Μυτιλήνη και όχι μόνο.



Υποκλίνομαι σύντροφοι.

Πέμπτη, Ιανουαρίου 03, 2008

ΟΣΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ TV...

Το ξέρω δεν είναι διαβαστερό. Είναι μεγάλο κείμενο και κουραστικό.
Δεν πειράζει όμως.
Είναι μια ευκαιρία για να δείτε, όποιος ενδιαφέρεται δηλαδή, μέρος της πραγματικής διάστασης μιας ιστορίας που δεν είναι καθόλου ροζ...


ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Πολιτισμού, Οικονομίας & Οικονομικών και Δικαιοσύνης

ΘΕΜΑ: «Νέες αποκαλύψεις για εμπλοκές και αλληλεξαρτήσεις σωρείας «γαλάζιων» στελεχών, για αντικαταστάσεις και διωγμούς ικανών υπαλλήλων, για την απονομή οικονομικών και διαχειριστικών υπερεξουσιών στον έμπιστο συνεργάτη του Πρωθυπουργού Γ.Γ. Πολιτισμού, για ρεκόρ αποχαρακτηρισμών αρχαιολογικών χώρων, αλλά και η αγωνιώδης αντιθεσμική προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της Κυβέρνησης Καραμανλή με αμφισβητούμενες δικαστικές μεθοδεύσεις, εντείνουν τις υποψίες για την ύπαρξη μικρών και μεγάλων σκανδάλων διαφθοράς – “Μαξίμου-gate”, πίσω από την υπόθεση Ζαχόπουλου, ενώ αναπάντητα παραμένουν καυτά ερωτήματα για συγκεκριμένες υποθέσεις που δια μέσω αυτού διαχειρίστηκε η Κυβέρνηση Καραμανλή.»


Η υπόθεση Ζαχόπουλου συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά της αυθαιρεσίας, της απαξίωσης των θεσμών, της αδιαφάνειας, της διαφθοράς και της υποκρισίας που δυστυχώς αποτελούν σφραγίδα της Κυβέρνησης Καραμανλή και των διεφθαρμένων «εκλεκτών» και «ημετέρων» που, όπως φαίνεται, χωρίς λογοδοσία και με την πλήρη ανοχή, κάλυψη και συμμετοχή της Κυβέρνησης λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα. Την πολιτική και ποινική διερεύνησή τους ζητούν πλήθος ύποπτων αναθέσεων και επιδοτήσεων εκ ευρώ, καθώς και ρεκόρ αποχαρακτηρισμών αρχαιολογικών χώρων και λοιπών μεθοδεύσεων που έλαβαν χώρα στα πλαίσια των υπερεξουσιών που απονεμήθηκαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή στον έμπιστο συνεργάτη του Πρωθυπουργού Χρήστο Ζαχόπουλο, ο οποίος παραιτήθηκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και κατόπιν έπεσε στο κενό, ενώ το Μέγαρο Μαξίμου είχε κρυφά στα συρτάρια του εδώ και καιρό, υλικό που φέρεται όχι μόνο να συντέλεσε στον φερόμενο ως εκβιασμό του εν λόγω προσώπου, αλλά και να παραδόθηκε μονταρισμένο με καθυστέρηση στη Δικαιοσύνη.


Η ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Είναι αξιοσημείωτο ότι η τοποθέτηση του στενού, εδώ και χρόνια, συνεργάτη του Πρωθυπουργού κ.Ζαχόπουλου στη θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού, τον καιρό που Υπουργός ήταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, συνοδεύτηκε από Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Β 652/4-5-04 και ΦΕΚ Β 860/10-7-06) που κατ΄ εντολή του Πρωθυπουργού φέρουν και την υπογραφή της σημερινής Υπουργού Απασχόλησης, οι οποίες εξασφάλισαν υπερσυγκέντρωση ανεξέλεγκτης οικονομικής, διαχειριστικής και πολιτικής εξουσίας στα χέρια του εν λόγω Γενικού Γραμματέα. Με πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης Καραμανλή ο κ. Ζαχόπουλος βρέθηκε να ζητά ο ίδιος μελέτες στο πλαίσιο του Γ΄ ΚΠΣ από τη Διαχειριστική Αρχή, να εγκρίνει ο ίδιος τις μελέτες ως Πρόεδρος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) και να δίνει ο ίδιος και την τελική έγκριση με τη δυνατότητα να υπογράφει αντί του Υπουργού. Και ενώ επί Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ για λόγους διαφάνειας χρειαζόταν η έγκριση τριών διαφορετικών κρατικών λειτουργών για την διαχείριση των κοινοτικών κονδυλίων, του ειδικού γραμματέα που ήταν ο επικεφαλής της Διαχειριστικής Αρχής, του γενικού γραμματέα, που ήταν επικεφαλής του ΚΑΣ και του Υπουργού που είχε την τελική έγκριση, η Κυβέρνηση Καραμανλή άφησε ανεξέλεγκτο ένα και μόνο πρόσωπο, έμπιστο συνεργάτη του Πρωθυπουργού, να λύνει και να δένει στην ροή του δημόσιου και κοινοτικού χρήματος. Δεν μπορεί άλλωστε να θεωρηθεί τυχαίο ότι με την τοποθέτηση Ζαχόπουλου στο Υπουργείο Πολιτισμού ξεκίνησε μια οργιώδης επιχείρηση απομάκρυνσης παλαιών στελεχών του Υπουργείου και αντικατάστασής τους από πρόσωπα με «γαλάζια ταυτότητα», με κορυφαίο παράδειγμα το ίδιο το ΚΑΣ που στελεχώθηκε από συγγενείς είτε υψηλόβαθμων στελεχών της ΝΔ, είτε συνεργατών του γραφείου του Πρωθυπουργού, είτε υπουργών, ανεξάρτητα από την επιστημονική τους κατάρτιση που μπορεί να είναι αξιόλογη. (κα Λυδία Παλαιοκρασσά, κ. Μουρτζάς, συγγενής του κ. Αγγέλου, κα Γιαννικούρη συγγενής πρώην Υπουργού της Κυβέρνησης). Απόλυτη φαίνεται πως ήταν η εξουσία του κ. Ζαχόπουλου για τα κονδύλια και τις συμβάσεις του Γ’ ΚΠΣ (συνολικού ύψους 700 εκ ευρώ), αλλά και των επιχορηγήσεων μέσω Ειδικών Λογαριασμών, όπως αυτός του ΟΠΑΠ, το ύψος των οποίων μόνο ο Γενικός Γραμματέας και κανένας άλλος δεν γνωρίζει.



Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΝΩΡΙΖΕ ΑΠΟ ΤΟ 2006: ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ, ΚΑΡΑΤΟΜΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΝΤΕΣ


Στον αντίποδα αυτών των ευνοιοκρατικών τοποθετήσεων, βρίσκεται η αποπομπή με απόφαση του κ. Ζαχόπουλου, της Προϊσταμένης της Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, για την διαχείριση του οποίου το Υπουργείο το 2003 είχε λάβει τα εύσημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εν λόγω ευσυνείδητη υπάλληλος, που τελικά δικαιώθηκε από το Διοικητικό Εφετείο, καρατομήθηκε, όπως φαίνεται, λόγω των αντιρρήσεών της σε αδιαφανείς και ύποπτες μεθοδεύσεις, ενώ σε επιστολή που απέστειλε στον τότε Υπουργό στις 16 Ιουνίου του 2006 προέβη σε καταγγελίες για κατατμήσεις προμηθειών, απευθείας αναθέσεις και κακοδιαχείριση εκ μέρους του εν λόγω Γενικού Γραμματέα. Ενστάσεις, άλλωστε, για την νομιμότητα των μεθοδεύσεων του έμπιστου συνεργάτη του Πρωθυπουργού είχε διατυπώσει και ο τέως Υφυπουργός Πολιτισμού, κ. Πέτρος Τατούλης, με επιστολή του προς το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών κατά τη διάρκεια της εκδίκασης της υπόθεσης της διωχθείσας Προϊσταμένης, αλλά ούτε και αυτός εισακούστηκε από την Κυβέρνηση, που γνώριζε τουλάχιστον από το 2006, αλλά συγκάλυπτε.


ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΑ «ΓΑΛΑΖΙΑ» ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΕ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΙΣ ΓΑΛΑΖΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ


Τρανταχτό, άλλωστε, παράδειγμα της ευνοιοκρατικής και αναξιοκρατικής λογικής της Κυβέρνησης Καραμανλή, μιας λογικής που ευνοεί και υποθάλπτει την αδιαφάνεια και τη διαφθορά, είναι και η τοποθέτηση σε θεσμικές θέσεις ευθύνης του κ. Μυλώνα, στενού φίλου του κ. Ζαχόπουλου και βασικού μάρτυρα κατηγορίας στην ροζ πτυχή του σκανδάλου, ο οποίος το 2005 διορίστηκε και Πρόεδρος του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ακόμα και η σύζυγος του κ. Ζαχόπουλου, η κ. Πέρσα Αγραφιώτου, η οποία δήλωσε – δια του δικηγόρου της, υπόδικου για απόπειρα απάτης σε δικαστήριο, ηθική αυτουργία σε χρήση πλαστού εγγράφου και σύσταση συμμορίας, ελεύθερου με εγγυοδοσία 150.000 ευρώ, και πρώην βουλευτού της ΝΔ κ. Λυκουρέζου - ήδη την πρόθεσή της να παρασταθεί ως πολιτικώς ενάγουσα στην ποινική δίκη κατά της κ. Τσέκου με νομικά αμφισβητούμενο τρόπο, ανήκει στο στελεχιακό δυναμικό της Κυβέρνησης Καραμανλή. Πράγματι, η σύζυγος του κ. Ζαχόπουλου, με τις αλληλοαναιρούμενες καταθέσεις για το αν γνώριζε για τις πολιτικές και επαγγελματικές υποθέσεις που προκαλούσαν πίεση στο σύζυγό της, είναι, σύμφωνα με σωρεία Υπουργικών Αποφάσεων, και η ίδια στέλεχος της Κυβέρνησης Καραμανλή, αφού το 2004 αποσπάστηκε στο Πολιτικό Γραφείο της τότε Υπουργού Παιδείας (ΦΕΚ Γ 179/6-7-04) και έκτοτε διορίζεται σε σημαντικές επιτροπές και αμειβόμενες Ομάδες Εργασίας (ΦΕΚ Β 193/15-2-05, ΦΕΚ Β 247/24-2-05, ΦΕΚ Β 606/6-5-05, ΦΕΚ Β 979/13-7-05, ΦΕΚ Β 432/10-4-06).



ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ


Πρόκειται για μία καθαρά «γαλάζια» υπόθεση με πολυεπίπεδες αλληλεξαρτήσεις «εκλεκτών» της Κυβέρνησης, που συγκλονίζει το πανελλήνιο, όχι μόνο ως προς το μέγεθος των φερόμενων ως σκανδάλων, αλλά κυρίως ως προς τις απροκάλυπτες μεθοδεύσεις συγκάλυψης και υποβιβασμού μιας υπόθεσης με τεράστιες προεκτάσεις σε ένα δήθεν ροζ σκάνδαλο. Στο βωμό της οργιώδους αυτής προσπάθειας επικοινωνιακής υποβολής της κοινής γνώμης στην λογική ενός ροζ και μόνο σκανδάλου μία Ελληνίδα πολίτης, ανεξάρτητα από τις ευθύνες που τυχόν φέρει, βρέθηκε προφυλακισθείσα χωρίς , όπως φαίνεται, να τηρούνται οι προϋποθέσεις, αλλά ούτε και οι βασικές δικονομικές αρχές της ανάκρισης, που διασφαλίζουν τα δικαιώματα υπεράσπισης κάθε κατηγορουμένου, που εκ του νόμου θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί δικαστικά το αντίθετο. Η τουλάχιστον περίεργη κατακράτηση κρίσιμου υλικού, που τελικά φέρεται να είναι μονταρισμένο, σε συρτάρια του γραφείου του Πρωθυπουργού, αλλά και συγκεκριμένων δικαστικών λειτουργών επιτείνει την αίσθηση της συγκάλυψης, ενώ προβληματίζει η συμπεριφορά δύο ταχυτήτων της δικαιοσύνης, που ενώ συλλαμβάνει και προφυλακίζει άμεσα την γυναίκα που εξυπηρετεί την προβολή της ροζ πτυχής του σκανδάλου, δεν ασκεί καμία από τις νόμιμες και επιβαλλόμενες δικονομικές πιέσεις στον συνεργάτη του Πρωθυπουργού να παύσει παρανόμως να αποκρύπτει ποιος παρέδωσε στο Πρωθυπουργικό γραφείο το dvd που φέρεται να κατέληξε μονταρισμένο στις ανακριτικές αρχές. Άλλωστε, η πρωτοβουλία συνολικής διερεύνησης των σκοτεινών υποθέσεων του ΥΠΠΟ εκ μέρους συγκεκριμένου δικαστικού λειτουργού, γνωστού από την συμμετοχή του σε αμφισβητούμενες μεθοδεύσεις απόσυρσης και αποσιώπησης του πορίσματος Ζορμπά για το μαύρο πολιτικό χρήμα της καταλήστευσης των ασφαλιστικών Ταμείων, αφήνει μεγάλα ερωτηματικά για την πορεία των διαδικασιών διαλεύκανσης μιας ακόμα Κυβερνητικής υπόθεσης με δυσωδία σκανδάλων.


ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΟΣΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ

Για τους λόγους αυτούς, πέρα από τις υποθέσεις που αποχαρακτηρισμών που είδαν ήδη το φως της δημοσιότητας, καταθέτουμε στη Βουλή κρίσιμα ερωτήματα και για άλλες υποθέσεις που οφείλουν να διερευνηθούν τόσο πολιτικά, όσο και ποινικά, και αναμένουμε να λογοδοτήσει σχετικά με αυτές η Κυβέρνηση στον ελληνικό λαό, όπως της επιτάσσουν βασικές αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματός μας.



Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:


1) Πόσες αναθέσεις έγιναν στο διάστημα 2004 έως σήμερα από το Υπουργείο Πολιτισμού και από τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς στον εκδοτικό οίκο ΣΙΔΕΡΗ, ποιο το συνολικό ύψος των ποσών που δαπανήθηκαν και το είδος της παροχής υπηρεσιών; Να κατατεθούν όλες οι σχετικές συμβάσεις και να διευκρινιστούν τα ποσά που δαπανήθηκαν σε σχέση με τα συνολικά ποσό που δόθηκαν για ομοειδείς υπηρεσίες σε άλλες εταιρείες.

2) Να ελεγχθούν οι χρηματικές ροές του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» και να κατατεθούν στη Βουλή αναλυτικά όλες οι σχετικές χρηματικές ροές με εξατομίκευση των αποδεκτών, καθώς και των αναγκών που καλύφθηκαν;

3) Να ελεγχθεί η διαχείριση των κονδυλίων του Ειδικού Λογαριασμού του ΟΠΑΠ από τον πρώην Γενικό Γραμματέα και να κατατεθούν στη Βουλή όλα τα στοιχεία σχετικά με το άγνωστο μέχρι σήμερα ύψος των συνολικών ποσών που διακινήθηκαν και των αποδεκτών τους.

4) Να ελεγχθούν πλήρως τα φερόμενα ως λογιστικά «ατοπήματα» του Προγράμματος ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, που λαμβάνει σημαντικό μέρος της χρηματοδότησης του Γ’ ΚΠΣ και που ενώ μέχρι το 2004 είχε υποδειγματική διαχείριση λαμβάνοντας τα εύσημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σήμερα όχι μόνο παρουσιάζει χαμηλή απορροφητικότητα, αλλά ενισχύεται και ο κίνδυνος απένταξης σημαντικών έργων, ενώ άλλα, που παραμένουν στο Πρόγραμμα, υπερκοστολογούνται με ύποπτο τρόπο. Ποιος ήταν ο πραγματικός λόγος απομάκρυνσης της προϊσταμένης της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος, που όπως αποκαλύφθηκε από επιστολή της στο τότε Υπουργό Πολιτισμού το 2006 κατήγγειλε συγκεκριμένες αδιαφανείς μεθοδεύσεις του κ. Ζαχόπουλου;

5) Θα ελεγχθεί η νομιμότητα της ανάθεσης, η κοστολόγηση και η πορεία των μεγάλων έργων του Υπουργείου Πολιτισμού (στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το μοιραίο στέγαστρο στο Ακρωτήρι της Θήρας), των οποίων τον έλεγχο είχε ο κ. Ζαχόπουλος και τα οποία αναλάμβαναν σχεδόν στο σύνολό τους οι εταιρείες «Ελληνοτεχνική Α.Ε.» και «Στάδιον» ως ελεγκτές και σύμβουλοι ταυτόχρονα, εταιρείες στις οποίες φέρονται να συμμετείχαν πρόσωπα του αμέσου περιβάλλοντος του πρώην Γ.Γ.; Αληθεύει ότι το πρόσωπο που είναι Πρόεδρος της εταιρείας που ελέγχει την πρόοδο και την εκτέλεση όλων σχεδόν των έργων του ΥΠΠΟ, είναι και σύμβουλος στον ΓΓ που χειριζόταν το Γ’ ΚΠΣ, αλλά ταυτόχρονα και τεχνικός σύμβουλος σε όλες τις εργολαβίες του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων;

6) Ειδικότερα, να κατατεθούν στη Βουλή και να ελεγχθούν τα παραστατικά της χορήγησης 650.000 ευρώ από το Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» στον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Θεατρικών Συγγραφέων για πραγματοποίηση εργασιών ψηφιοποίησης.

7) Τι απαντάτε στο μεγάλο θόρυβο που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την μετατροπή του έργου ανέγερσης Μουσείου, ενοποίησης και ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων Βεργίνας – Πέλλας σε ένα απίστευτο παραμάγαζο κερδοσκοπίας «ημετέρων», όπου διακινείται δημόσιο χρήμα ύψους 52 εκ ευρώ; Να κατατεθούν αναλυτικά το σύνολο των ποσών δημοσίου και κοινοτικού χρήματος που έχουν διατεθεί από το 2004 και μετά σε αναθέσεις που σχετίζονται με το ευρύτερο αυτό έργο στους αρχαιολογικούς χώρους Βεργίνας – Πέλλας.

8) Ποιος ο ρόλος του κ. Σιώψη, επιχειρηματία και εμπόρου στον Τομέα της Πληροφορικής, ο οποίος διορίστηκε από την Κυβέρνησή σας στη θέση του Προέδρου του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού, ενός Οργανισμού που διαχειρίζεται πακέτα του Γ’ ΚΠΣ για να αναπτύσσει υποδομές και μηχανισμούς για την εξασφάλιση της λειτουργίας του πληροφοριακού κόμβου του Υπουργείου Πολιτισμού;

9) Πως δικαιολογείται η δαπάνη 1.800.000 ευρώ προς την Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης για το χρονικό διάστημα Μαϊου – Σεπτεμβρίου 2007, όταν την ευθύνη της διοργάνωσης την είχε ο κ. Τσάρας, στενά συνδεδεμένος με τον κ. Ζαχόπουλο; Σύμφωνα με απολογιστικό που δημοσιεύθηκε σε ολοσέλιδο της Εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το πραγματικό κόστος της διοργάνωσης δεν υπερέβαινε τα 1.100.000 ευρώ, αλλά τα επιπλέον 700.000 ευρώ παρουσιάζονται να δαπανήθηκαν για … το προσωπικό της έκθεσης! Δεν σας προβληματίζει το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκθεση δεν είχε ούτε προσωπικό φύλαξης;

10) Αληθεύει ότι λίγες μέρες πριν τις Εθνικές εκλογές, με ευθύνη του κ. Ζαχόπουλου συντάχθηκε βεβιασμένα και με άκρα μυστικότητα το απαιτούμενο Τεχνικό Δελτίο στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, της οποίας, επίσης, προίσταται ο ίδιος, προκειμένου να περαστούν 600.000 ευρώ ως κόστος συγκεκριμένης έκθεσης στο Γκάζι στον κωδικό Αρχαιολογία – Τουρισμός του Υπουργείου Πολιτισμού; Αληθεύει ότι το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έκθεσης δεν αντιστοιχούσε στο κόστος αυτό; Να κατατεθούν το Τεχνικό Δελτίο, η εγκριτική απόφαση της δαπάνης, καθώς και όλα τα σχετικά έγγραφα.

11) Τι συνέβη, τελικά, με τον διαγωνισμό πρόσληψης 148 υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού, για τον οποίο οργιάζουν οι καταγγελίες αδιαφάνειας και ευνοιοκρατίας εις βάρος και σε κατάφορο εμπαιγμό 22 χιλιάδων Ελλήνων που συμμετείχαν και εξαπατήθηκαν; Ποιος ο ρόλος του κ. Κλαδά, ενός ακόμα «εκλεκτού» της Κυβέρνησης Καραμανλή, Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ); Αληθεύει πως δέχθηκε την κα Τσέκου κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, για να της ανακοινώσει λεπτομέρειες σχετικά με την «αξιολόγησή» της στην «γαλάζια» συνέντευξη;

12) Γιατί παραμένει αναξιοποίητο το ακριβότερο ακίνητο που αγόρασε ποτέ το Υπουργείο Πολιτισμού, έναντι 10,2 ευρώ για τη στέγαση δήθεν του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Κάτω Τούμπα Θεσσαλονίκης; Γιατί η πανάκριβη συλλογή Κωστάκη, που η αγορά της εσπευσμένα εντάχθηκε στο Γ’ ΚΠΣ ώρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία, παραμένει κρυμμένη, αν και στοιχίζει δεκάδες χιλιάδες ευρώ συντήρηση κάθε χρόνο, καθώς ο Πρόεδρος του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και συγγενής του κ. Ζαχόπουλου, μαζί με την αμφισβητούμενων προσόντων Διευθύντρια (φέρεται να μην διαθέτει πτυχία Ιστορίας της Τέχνης, όπως απαιτεί ο νόμος για αυτή την θέση), άλλαξαν την τακτική του εξαναγκασθέντος σε παραίτηση πρώην Διευθυντή για έστω μικρές θεματικές εκθέσεις της Συλλογής; Γιατί αποκλείστηκε από την ΔΣ του Μουσείου η κόρη του Συλλέκτη, κα Αλίκη Κωστάκη; Πότε ελέγχθηκε τελευταία φορά η συλλογή και από ποιους;

13) Αληθεύει η δημοσιογραφική καταγγελία ότι στέλεχος του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης κατοικεί σε βίλα έξω από τη Θεσσαλονίκη που αποτελούσε περιουσιακό στοιχείο του μη κερδοσκοπικού πολιτιστικού σωματείου «Ηδύπολις», του οποίου Πρόεδρος ήταν ο κ. Ζαχόπουλος και το οποίο συνέβαλε στην προβολή του τότε Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Καραμανλή στην συμπρωτεύουσα;

14) Από ποιον ιδιώτη ενοικιάστηκε έναντι 1.000.000 ευρώ το χρόνο και για 15 χρόνια κτίριο στην παραλία Θεσσαλονίκης για να στεγάσει πρόβες και μόνο μικρές συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας; Με ποια διαδικασία έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου κτιρίου τη στιγμή που χρειάστηκαν άλλες 925.000 ευρώ για να διαμορφωθεί και γιατί δεν επελέγη η λύση με παρόμοιο κόστος της αγοράς ή της χρήσης άλλου δημόσιου κτιρίου;

15) Παρακαλούμε, όπως κατατεθούν όλα τα πρακτικά του ΚΑΣ σχετικά με τον αποχαρακτηρισμό αρχαιολογικών χώρων στις περιπτώσεις:

- της παραχώρησης, παρά τις αντιρρήσεις και των δύο αρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων, άδειας για πλωτές εγκαταστάσεις διαχωρισμού υγρών απορριμμάτων πλοίων στο χώρο που είχε γίνει η ναυμαχία της Σαλαμίνας (Κυνόσουρα), και μάλιστα προς την εταιρεία Hellenic Environment Center Α.Ε, που φέρεται να είναι συμφερόντων της οικογένειας Καραμανλή

- την απαλλοτρίωση που είχε αποφασίσει το ΚΑΣ με υπερκοστολόγηση – δώρο ύψους 3 εκ ευρώ αρχαιολογικού χώρου, απόφαση η οποία εκκρεμεί λόγω του υπέρογκου ποσού που αποφασίστηκε ότι πρέπει το Δημόσιο να καταβάλει στους δικαιούχους συγγενείς του Πρωθυπουργού, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος αρχαιολογικός χώρος να συνεχίζει να «χρησιμοποιείται» από την ναυτιλιακή εταιρεία ΑΡΚΑΔΙΑ, επίσης συμφερόντων της οικογένειας Καραμανλή.

- της άδειας λειτουργίας των Λατομείων Μαρκόπουλου δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο της Μερέντας,

- του λατομείου και της χωματερής στον Στροφυλιά Άνδρου,

- της επέκτασης του λιμανιού στην Μαρίνα Ζέας,

- την παρά την αντίθετη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, παράταση της άδειας έξι καταστημάτων στην Πειραϊκή Ακτή,

- για το διώροφο πάρκινγκ στην Πλατεία Διοικητηρίου στη Θεσσαλονίκη,

- για την ανέγερση κτιρίου επί σπουδαίου μυκηναϊκού τάφου στα Γλυκά Νερά,

- για ανέγερση κατοικιών με κατάχωση αρχαίων στην Μυτιλήνη,

- για την επέκταση του Λιμένα Γυθείου

- και την άδεια ανέγερσης συγκροτήματος ξενοδοχείου σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο της Ρόδου.

16) Πέρασε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, τις οποίες ήλεγχε ο κ. Ζαχόπουλος, το θέμα της ανέγερσης 19 διαμερισμάτων στο Ν. Ψυχικό σε οικόπεδο με κτίσμα που έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο (ΦΕΚ Δ 464/6-7-88) από κατασκευαστική εταιρεία στο ΔΣ της οποίας συμμετέχουν στενά συγγενικά πρόσωπα πρώτου βαθμού του κ. Παπαμαρκάκη, γνωστού από το σκάνδαλο καταλήστευσης των ασφαλιστικών Ταμείων, αλλά και αρκετοί στενότατοι συγγενείς του κ. Παπαμαρκάκη (ΦΕΚ ΤΑΕ ΕΠΕ 3537/20-5-02);

17) Παρακαλούμε να κατατεθούν στη Βουλή οι φάκελοι όλων των αποφάσεων του ΚΑΣ για αποχαρακτηρισμούς αρχαιολογικών χώρων, που ελήφθησαν από 7 Μαρτίου 2004 μέχρι και σήμερα, για τις οποίες είχε υπάρξει διαφωνία των τοπικών αρχαιολογικών συμβουλίων αλλά και των αρμόδιων υπηρεσιών της Εφορίας Εναλίων Αρχαιοτήτων σε όλους τους Νομούς της χώρας.

18) Γιατί υποτιμάτε τη νοημοσύνη ολόκληρης της Ελληνικής Κοινωνίας εμμένοντας αλαζονικά σε μια ροζ ανάγνωση μιας σκοτεινής γκρι υπόθεσης γύρω από το σύνολο των μεθοδεύσεων στο Υπουργείου Πολιτισμού από έμπιστα στελέχη του Πρωθυπουργού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μιχάλης Καρχιμάκης

Μάρκος Μπόλαρης

Χρήστος Αηδόνης

Χρύσα Αράπογλου

Μιχάλης Παντούλας

Βαγγέλης Παπαχρήστος

Μανώλης Στρατάκης

Λεωνίδας Γρηγοράκος

Μιχάλης Τιμοσίδης

Δημήτρης Τσιρώνης

Χρήστος Χάιδος

Γιάννης Σκουλάς

Βασίλης Κεγκέρογλου

Μιχάλης Κατρίνης

Δημήτρης Βαρβαρίγος

Γιώργος Πεταλωτής

Γιάννης Δριβελέγκας


ΥΓ. Και επειδή τοσο το ΚΚΕ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ τάσσονται -υποτίθεται- κατά της τηλεοπτικής και υπερ της ουσιαστικής δημοκρατίας, δικαιούμαι να ρωτήσω:

Αρκούν μόνο οι τηλεοπτικές δηλώσεις και χαρακτηρισμοί;
Πότε κατά τη γνώμη τους θα είναι ώριμες οι συνθήκες για να κινήσουν τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες για το θέμα;